Sunday, April 12, 2009

Konspirasi pemilihan UMNO


Teori pemilihan UMNO - Terima Kasih kerana sudi berkongsi pandangan dengan kami - bagi anda yang mahu berkongsi pendapat , hantarkan ke walkdtalk09@gmail.com
Tulisan ini adalah olahan kembali dari Sdr Mohd Alam Ismail - Jasin Melaka .

Tajuk - konspirasi pemilihan UMNO

1 Ali Rustam dijadikan korban kerana janji DS Najib dengan Tun dan juga TS Muhyiddin dan juga Tun Mahathir . Dalam konspirasi ini Najib dijadikan Bad Boys untuk mendesak Tun Abdullah untuk letak jawatan. DS Najib hanya memainkan peranan sebagai orang baik yang cukup sabar menunggu saja Pak Lah bersedia meletakkan jawatan,. Mungkin ini telah disusun ketika Najib bertemu dengan Tun Mahathir. TS Muhyiddin akan mendesak dan jika rancangan ini berjaya , Najib janjikan tempat timbalan presiden UMNO merangkap Timbalan Pedan Menteri. Apabila proses pemiliha berlanjutan , tiba-tiba klimak geng perubahan menjadi sejuk , ke populariti Muhyiddin jatuh dan ke populariti Mukhriz juga jatuh dan ketika itu kebangkitan Ali Rustam , Khairy Jamaluddin dan Khir Toyo memuncak meneggelamkan DS Muhyiddin dan juga Mukhriz.

2.Sesuatu perlu dilakukan untuk menyekat kemaraan ketiga pemimpin ini. Ali Rustam mesti dihalang , Khairy dan Khir Toyo juga perlu dihalang dan agar ianya tidak ketara , Khir Toyo dilepaskan tetapi nama beliau agak tercemar kerana ada tuduhan dan nama Khairy Jamaluddin hancur dan boleh menyekat kebangkitan beliau dan Tun akan terus mengulangi dan mengulangi rasuah dan rasuah dan kalau boleh Lembaga Displin telah didesak untuk menyingkirkan Khairy kerana Khir Toyo telah pu tersingkir. Ali Rustam juga telah tersingkir. Muhyiddin menang dengan cara yang tidak gentelman. Mukhriz tewas dengan cara yang memalukan . Kalah dengan cara tidak gentelman tidak seperti Khir Toyo yang tewas dengan bergaya. Mukhriz perlu digilap kembali. Pemuda dipersalahkan kerana tidak memilih Mukhriz. Tun terus mengulangi Khairy Jamaluddin , Rasuah .......

3. Line up - MT juga kalau kita baca ada lah line up yang telah disusun, Syabas ,,,, Mereka yang mendesak menang , dan dimasukkan dalam senarai kebinet. Hamid kalah, Sharir yang begitu kebal dahulu kalah. Mohd Taib kalah , line Pak Lah tewas semua nya. Azalina tewas.

4. Tun sememangnya ternyata benci dengan Khairy Jamaluddin , Ali Rustam , Azalina , Shahrir dan Mohd Taib. Itu tak apa asalakn mereka i i tidak bencikan Tun. kita tak boleh benci dengan Tun kerana dia negarawan yang banyak berbakti kepada bangsa dan Negara, menjadi kesalahan yang besar jika membenci Tun . Jasanya kita tidak terbalas , tetapi tidak salah jika kita meluahkan perasaan tidak senang hati akan sikap beliau yang terlalu berdendam dan membenci yang tiada batasan nya.

5. Tun membuat kenyataan akhbar dua hari sebelum penamaan calon, Beliau berkata bahawa dia tidak mencampuri susunan kabinet Najib, Alhamdulillah kerana Tun membenarkan DS Najib membuat keputusan sendiri dengan guide line yang Tun berikan jangan ada pemimpin rasuah yang beliau hari hari tekan. Ini memalukan UMNO kerana Tun hari harti kata pemimpin UMNO rasuah, KJ bertanding kerana dia dibenarkan bertanding, kenapa bila KJ menang Tun pertikai kan kemenangan dia. kemudian kita minta rakyat sokong kita. macam mana rakyat mahu sokong bila kita selalu burukkan UMNO. Yang hairan mana Tun tahu Mukhriz dalam kabinet jika dia tidak pujuk DS Najib untuk selit kan Mukriz. Mana Dia tahu KJ tidak tersenarai. tak apa mungkin sememangnya cara kita bekerja selalu ada soalan bocor.

6. Apa istimewanya Mukhriz jika kita bandingkan dengan MP lain yang menang dalam MT. Apa kebolehan Mukhriz jika tidak ada Tun. Mukhriz bukan bijak dan brilliant yang boleh berfikir dan boleh mengubahkan satu keadaan yang kritikal.Mukhriz tidak disenangi juga oleh bangsa asing. Tak tahu lah selain dari berkokok sewaktu ada isu dan bersikap biadab , Berani menegur , memang Muhkriz berani menegur.cara menegur Mukhriz tidak menepati adat dan budaya bangsa Melayu. menegur adik ada cara nya , menegur orang yang lebih tua ada caranya.

7. Sekali lagi ingi saya ulangi , Mukhriz di gambarkan sebagai pemimpin yang paling bersih. Ini boleh diterima kerana mereka yang tidak mendapat habuan dari Mukhriz boleh menerima nya, Bagaimana dengan tangan - tangan yang menerima.

8.Mana keadilan kepada Khir Toyo, mana keadilan kepada Mohd Taib dan juga Ali Rustam. Pastinya selepas ini , MB yang kalah akan disingkir. Malainkan yang dilantik oleh Agung dan yang berasal dari tanah tumpah DS Najib.

9. Inikah yang dikatakan perubahan. Mungkin terlalu awal untuk kita menghakimkan, Kita juga patut memberikan peluang kepada DS Najib untuk membuktikan perubahan, terlalu awal untuk menghakimi. jelasnya seminggu pertama tidak menampakkan perubahan tetapi hanya menampakkan DS Najib dibayangi Tun Mahathir. Mungkin penulis silap. Tapi itu yang penulis nampak dan penulis tidak boleh menipu diri penulis sendiri. In i tidak bermakna penulis betul, penulis boleh menerima kesilapan penulis jika ada bukti yang membuktikan penulis salah.

10 . Penulis akui kabinet ini mantap melainkan ada seorang dua yang tidak layak berada dalam kabinet. mungkin DS Najib ada alasan beliau sendiri, kita tunggu 2 minggu yang akan datang akan perubahan yang drastik .yang pasti Penulis menyokong kepimpinan DS Najib dan walaupun ada sedikit terluka tetapi ianya tidak bererti penulis tidak menyokong PM. Penulis tidak mahu jadi kaki ampu yang mengampu dan menyokong membawa rebah, Tanya Parpu Kari.

---------->Kembali ke laman utama

perfectwater75 said...

Salam,

Mesti kena ada kambing hitam untuk menghilangkan jejak kambing putih...

UMNO parti KASTA dan MONARKI jadi tak hairan kalau konspirasi ini memang benar sekalipun...

thx!

gotahlantun said...

FUUUH...!

MACAM 69...
PONING KEPALO DEN!

D'Rimba said...

Konspirasi penuh inspirasi tu....Memalukan perubahan apa entahla yang pasti terus tegar melaksanakan acuan Barat tanpa utamakan acuan tersendiri berteraskan Islam sejati....Kementerian Pembangunan Usahawanpun boleh gugur walaupun penting bangunkan ekonomi bumiputera

Mesra Sokmo said...

Kenapa UMNO tolak hukum Allah, hudud, Qisas, Takzir dll. Boleh ke Tolak hukum Allah dan ambil hadhari > kafirlah tu bagi mereka tolah hukum Quran. Nak sekongkol lagi ... dah nyata dah tu. Mengumpat, tak diambil kira bila kita didalam bicara Mahkamah dan bila sesaorg kaki botol itu memang sentiasa minum walaupun berkali dinasihat. tetapi tetap minum @ tetap buat dosa berterusan. Tolak UMNO kafir tu, kita pakat beri sokongan padu kePakatan Rakyat demi tegakkan hukum Allah, kecuali Karpal Sign seorg, itu pun dah nak ikut PM Najib. Buat masa ini tak boleh laksanakan hudud sebab ganguan puak UMNO yg menggunakan Polis, ISA dan hasutan TV3, Utusan, RTM dll yang selalu mengintai utk buat hura hara negeri perintah pembangkang. Natang UMNO tunggu PRU13, mu masuk kuborlah



2 comments:

  1. Aku juga merasakan apa yang penulis ini rasakan, jika ini memeng benar berlaku , alamatnya tak lama lah.Allah maha adil dan kini segala dibayar dengan tunia,

    ReplyDelete
  2. betul lah tuh,,,,,, Rais Yatim yg septutnya masuk reject shop tapi sebab dia mendesak , ada juga tempat dia dalam Kabinet.

    ReplyDelete