Sunday, April 12, 2009

Syabas DS Najib dan barisan kabinet baru

Syabas kepada kepimpinan baru Datuk Seri Najib kerana telah membuat satu perubahan yang mantap dan penyusunan Kabinet yang baru. Syabas juga kerana Kabinet dikecilkan dengan wujudnya 40 Timbalan Menteri dan perbelanjaan yang baru bagi kos menampung lagi tambahan 20 orang Timbalan Menteri dan kakitangan mereka . Pada keseluruhan Kabinet ini nampak macam mantap dan kukuh cuma apa yang jelas dapat kita lihat adalah sebuah susunan yang di remote kontrol dari jauh. Apa apa pun adalah tidak patut jika kita menghukum dan mempertikaikan keputusan ini dan menuduh ianya sebaai kabinet remote kontrol tetapi tidak salah jika kita membincangkan.

Tujuan Najib mahukan KJ tumpukan kepada Pergerakan Pemuda UMNO sahaja boleh kita terima dan amat berpatutan kerana KJ dapat memberikan fokus yang penuh kepada pergerakan berkenaan. Ini mungkin satu hikmah kepada KJ dan ini juga jelas membuktikan bahawa KJ bukan mengejar jawatan ketika bertanding sebagai Ketua Pemuda UMNO.Ada logiknya Ketua sayap parti menumpukan kepada sayap parti berkenaan melainkan sayap parti Puteri UMNO dan Wanita. Mereka Ini tidak perlu menumpukan kepada sayap parti..... mungkin sayap parti mereka sudah mantap dan tidak berapa perlukan perhatian.... eh eh ... apa yang aku tulis ni. Apa yang saya maksudkan ialah kenapa semua ketua sayap parti dipilih dalam kabinet tetapi tidak kepada Ketua Pemuda. Apakah mungkin ada sebab sebab tertentu.

Kenapa naib Ketua dan Mukhriz yang tewas dalam pertandingan UMNO layak dilantik sebagai timbalan menteri. Naib Ketua Pemuda sebagai timbalan menteri. Apa juga keputusan Najib perlu kta akur dan kita patuhi sebagai ahli UMNO. walaupun ada yang berkata ini adalah satu Kabinet remote Kontrol dari jauh oleh ............... (sendiri mahu ingat lah , tak ayah ditulis . Kita juga tidak perlu pertikai kan kenapa Rais Yatim masih dalam kabinet , Beliau lah orang yang oaling rajin berdampingan dengan ketua remote kontrol. ada kala dia sorang saja yang hadir dalam program Ketua remote kontrol.

Keseluruhan nya sekali lagi kita mengucapkan kepada DS Najib kerana telah berjaya menyusun kebinet yang mantap , selaku ahli UMNO kia akur dengan keputusan yang telah diumumkan. Kita perlu berikan peluang kepada Perdana Menteri Baru dan Timbalan nya untuk membuktikan bahawa apa yang dilakukan oleh beliau adalah merupakan satu perubahan yang besar untuk parti. jika baik mereka fikirkan maka baik lah kita terima , jika ada yang merasakan tidak setuju , telan saja lah dahulu. Semoga UMNO akan berjaya kembali ke puncak kegemilangan .

Syabas kepada Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin ( siapa dia ni ek...... ) Tak apa lah nanti kita kenal lah dia. Kj bukanlah agenda besar untuk kita pertikaikan , yg kita pertikaikan ialah mana datang remote kontrol tuh.... ishhhh.....ok lah marilah kita berikrar untuk menyokong barisan kabinet baru ini. Dengan ini kami admin WalkDTalk dan pelayar berikrar akan menyokong kabinet baru ini dibawah kepimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak.

Nota: Kami menerima banyak sms yang memberikan banyak pandangan , namun kami tidak mahu mengeruhkan keadaan dan menjadi batu api , kami juga ada menghubungi beberapa penyokong kuat KJ , mereka akur dan menerima keputusan ini sebaiknya. Eloklah itu , tak kan tidak dilantik kita nak malukan UMNO , mereka buka budak kampung yang mana calon mereka tewas pertandingan sampai histeria dan sanggup maluka UMNO. Inilah bezanya penyokong KJ dengan penyokong orang tu.

Kami akan menyiarkan pendapat akar umbi yang menyuarakan pendapat mereka tanpa kami edit dan ulas , kita cuba menjadi telus dan dengar apa sebenarnya yang dipendam di akar umbi.

kembali ke laman utama

No comments:

Post a Comment