Sunday, April 12, 2009

Ingin tahu untuk menyokong PM

Persoalan yang rakyat mahu tahu yang perlu dijawab oleh Perdana Menteri. Sebenarnya siapa kita PM nak jawab soalan kita. PM tidak refer to bloggers untuk susun Kabinet . tak pa kita mahu tanya juga. PM tak jawab tak apa , kita akan tanya juga, PM kata dia mahu dengar semua pendapat rakyat , apa salahnya kita bertanya dan berikan pendapat kita. Kita kan sudah berubah. PM kata dia suka orang yang berani menegur dan berani berubah, Saya mahu jadi orang yang PM suka. mana tahu satu hari nanti PM akan lantik saya jadi Menteri Kabinet, Saya tak perlu bertanding MT dan tak perlu menang pilihan raya dan saya tidak perlu bertanding. PM boleh lantik saya jadi Senator kemudian saya boleh jadi Menteri. tak perlu apa - apa , janji PM sukakan saya.

Soalan 1.
Apa bezanya Syed Hamid dengan Rais Yatim. Dua dua ahli Parlimen, dua dua kalah MT. Dua dua juga Menteri di zaman Pak Lah. cuma Hamid tak pergi program Tun, Rais pergi walaupun dia seorang saja yang pergi. Hamid tak desak Pak Lah , Rais desak.

Soalan 2.
Apa bezanya Puad Zarkashi dengan Noraini Ahmad, Beza satu lelaki satu perempuan, ok fine. dua dua ahli Parlimen dari Johor. cuma Noraini tak desak Pak Lah tapi tak pula tidak pula menghalang desakan.

Soalan 3.
Apa bezanya Khaled Nordin dengan Syed Hamid - dua dua dari Johor, Dua Dua kalah MT , dua dua bekas menteri zaman Pak Lah?

Soalan 4.
Apa istimewanya Mukhriz Tun Mahathir - Kalah Pertandingan Ketua Pemuda UMNO , tempat ketiga, tak rasuah ...he he he jangan tipu lah, kami dapat duit dari Mukhriz yang di sampaikan oleh Tun Faizal. ek eleh jangan tipu lah , suruh Mukhriz bersumpah di Masjid, baru kami percaya duit itu duit Tun Faizal bukan duit Mukhriz. TAK PAYAH LAH NAK TIPU , KAMI BUKAN BODOH,meluat dengar orang yang bagi rasuah mengaku bersih or sebab dia Anak Tun. or Tun ada berdehem .... ehem ehem ...... Mukhriz SPM gred 3 , macam mana boleh menjadi Timbalan Menteri , kenapa Khir Toyo tak lantik jadi Senator dan angkat dia jadi Menteri . Tun tak nak kan......KJ tak payah tanya lah, dah tahu jawapan nya. Hari hari Tun menyalak benda yang sama, kami tahuuuuuuu........

Soalan 5.
Chop kejap ini untuk Mukhriz , Tak malu ke jadi menteri atas tiket ,apa apa lah tapi buka atas kelayakan diri. atas dasar ayah yang ..apa apa lah....... tak apa lah....

Soalan 6.
Kata kecil kan Kabinet , kenapa ada 40 Timbalan Menteri ini buka kecil . Baling aja batu kat mana mana saja di Putra Jaya itu , tentu kena kereta Timbalan Menteri.Berapa belanja timbalan Menteri , kereta proton 40 biji, Body guard 40 orang. belum lagi SUA , SUS , SUSK, Pegawai Khas Set Pol, Kerani , dispatch , tea lady . driver , ini semua kali 40. belum masuk lagi Menteri. Pergi mana -mana saja minta kad dari orang kat the mall , mesti ada logo kerajaan , kerja dengan timbalan menteri.

Soalan 7.
Apa istimewanya Raja Nong Chik. ? siapa dia ni. Guru Besar, Toke Chendol , Penjual Apam Balik. Kmai tak tahu , Kami mahu ahu saja.

Soalan 8.
Apa dahsyat nya Noh Omar ini, saya cuma nak tahu ,sebab saya tak nampak apa pun istimewa dia , kadang-kadang dia cakap pun saya tak faham. or sebab dia presiden Ansara.

Soalan 9.
Kenapa di panggil Kabinet rakyat , adakah sebab ada 6 ke 7 rakyat yang di lantik jadi Senator. atau pun sebab ada rakyat lain yang dah pencen serahkan borang UMNO sekeluarga yang remote kan lantikan ini?

Soalan 10 .
Kenapa Timbalan UMNO berdiri sebelah PM sebelum diumumkan sebagai Timbalan Perdana Menteri. Ke sudah jadi Timbalan sebelum diumumkan .

Soalan 11.terlebih lah pulak ......
Apakah menteri besar yang tewas sewaktu MT akan disingkirkan - 2 lantikan sultan (1 tuh lantikan agung) 1 lagi orang kampung (Pahang) satu tuh orang Pak Lah.

Bukan mahu kata Kabinet ini tak mantap, mantap cuma nak tahu yang ini saja, yang lain tu sememangnya mantap. cuma tak faham yang ini saja. Bila sudah faham saya akan setuju.
kiriman : Zahariman Ismail Kuala Pilah

Kembali ke laman asal

No comments:

Post a Comment