Tuesday, April 14, 2009

1. MACAM MANA RAKYAT MAHU UNDI BN - BARU MENANG JAWATAN NAIB SUDAH PAKAI 6 BODY GUARD KETIKA BERKEMPEN .

Teman baru saja mahu masuk kereta setelah selesai satu program, tiba - tiba teman terlihat seorang jejaka yang agak tampan di keliling tidak kurang dari 6 pengawal keselamatan , teringin juga teman mengintai , nak tahu siapa jejaka ini, mesti VVIP , kalau tidak masakan ada 6 pengawal keselamatan ataupun dalam bahasa popular Body Guard, Huh....dahsyat ni. Alang kah terperanjat apabila teman terlihat rupa-rupanya yang diapit oleh 6 pengawal keselamatan ini siap dengan walky talky ini adalah seorang VIP lah juga , yang baru saja memenangi kerusi naib ketua . Huh ini baru jadi Naib ketua , bagaimana kalau jadi timbalan menteri , tentu 12 orang , kalau jadi menteri tentu 18 orang , kalau jadi TPM tentu 24 orang , kalau jadi PM huh...puas pula teman nak kira berapa orang , maklum lah kawan ilmu hisab ni blurr sikit. Ilmu hisap ok lah.

Sebelah teman adalah sekumpulan pak cik , tanpa teman cakap apa -apa dia senyum bila tenguk kawan, sambil berlalu dia cakap kat teman , Yeop , macam mana nak menang Yeop , body guard nya saja 6 orang Yeop. Itu belum jadi menteri Yeop. Ketika teman jumpa dai tuh , belum umum lagi senarai perlatikan kabinet, Sekarang udah umum lah , sekarang dia dah jadi timbalan menteri, Huh tentu lah 12 orang pengawal keselamatan dia. Ialah orang baru dapat jawatan tinggi , orang tak biasa jadi orang penting , memang lah macam tuh.

Apa apa hal pun Yeop nak ucapkan tahniah lah kat timbalan menteri ini dan berpesan ngan beliau, jangan lupa diri ia.Tuhan tuh kalau nak rentap kedudukan kita , sekejap saja , tahu tahu kita dah jadi orang biasa, masa tuh barulah kita tahu untung nasib kita. Nyesal tak guna dah, Orang muda yang punya jauh perjalanan dan boleh pergi jauh lagi dalam arena politik. Man Man lah bro..

laman utama

11 comments:

  1. yang sivakumar pakai sampai 20 body guards tu apa, anwar bukan pm pun , bodyguard mengalahkan pm tak kan tak nampak?

    ReplyDelete
  2. tuh lah , tak apalah , kita ikut la,,,,, ok lah tuh,

    ReplyDelete
  3. betul lah tuh Anwar pakai Bodyguard , siva kumar pun pakai , kenapa tak bawa kereta tang sekali suruh jaga , baguslah tuh,,,,,,menteri pun satu aja bodyguard,

    ReplyDelete
  4. Najib pun pakai 4 aje.. sivakumar ada 20... anwar ada 18 yang rasmi.

    ReplyDelete
  5. Kalau Nuar pakai bodyguard takde masalah ker?

    ReplyDelete
  6. Nielah masalahnya kalau jadi org UMNO. Pakai bodyguard pun jadi masalahnya. Tapi kalau geng2 pakatan rakyat, takde jadi hal plak.

    Inilah yang dinamakan gunting dalam selimut, musuh dalam lipatan... Ada faham ke perumpamaan ini, kalau tak faham.... itu tandanya lu musuh dalam selimutlah. hehehe.

    ReplyDelete
  7. releks la bro.. takkan jeles kot.. 6 bodyguard? tu merangkap pgwi2 pjbt dia la tu skali.. di angkutnya semua ke pilihanraya.. kl tanya 6 guard tu pn bkn askar ke polis ke ape ke.. pgwi2 dia je pun.. hahaha.. org politik.. dia la setiausaha, dia la pembantu, dia la kerani, dia la driver, dia la bodyguard, dia la kawan, dia la lawan.. dia jugak la yg bancuh kopi.. bukan official pn mcm siva tu ke.. anwar tu ke.. keh keh keh... menteri pakai 1 guard pn taraf polis/tentera.. hahahaha

    ReplyDelete
  8. Blog baru berkaitan AJK PKR Putrajaya bernama Jamil Ismail di http://jamilismail.blogspot.com

    Hantam produk munafik itu cukup cukup

    ReplyDelete
  9. TAHNIAH CYBER TROOPERS! ANDA LAH BAKAL PUNCA UMNO HANCUR NANTI! GOOD JOB!

    ReplyDelete
  10. Masih tiada perubahan dalam UMNO yang masih memberikan laporan gula-gula dan akhirnya bila tiba masanya UMNO akan terkakang . Sekurangnya saya tidak menipu , betul lah beliau memakai bodyguard. dasyat juga mamat ni sepenting ds Najib. In the first place , orang ramai ke kenal dia ni. Fofuler ker.. mcm mana mahu pujuk pembangkang , kalau mahu pakai bodyguard boleh ,tetapi bodygurad jangan lah belagak mcm body guard, rakyat takut. Duduk hampir dan berikan perlindungan cara biasa sahaja. ini pilihanraya. Belu ada pemimpin kita yang kena tembak masa pilihan raya kerana berkempen. Kita berkempen untuk pujuk pengundi bukan tunjuk gah. Sendiri nah ingat la bro. Kami hanya menegur. Menteri pun pakai satu saja bodyguard.Macam Obama pulak .Kepada parpu kari ........ entahlah kita tgk lah sapa yang rosakkan UMNO nanti. cabar u pulihkan UMNO cara membodek. Jangan tegur kesilapan tetapi lihat saja dan angguk , nama pun parpu.

    ReplyDelete
  11. Hoi parpu kari,

    U orang pakai otak dan tanya diri sendiri--pakar pakar undang undang ada di sebelah mana--pembangkang kan.Satu dunia sudah tahu,makhamah kita adalah korup--video linggam telah dedah betapa korup hakim hakim--yang paling ketara sekarang ialah kes Altantuya--tak payah panggil saksi saksi penting. Terang terang menunjukkan sifat makhamah kangaru.Jadi siapa lebih tahu tentang undang undang.Yang saya tahu Umno menggunakan polis dan Pemuda Umno celaka untuk ugut rakyat.Siapa yang terlibat dalam kerja kerja haram.Bekas ketua umno diktator Mahathir adalah ketua perompak kolar putih--mengikut kajian Morgan Stanley--beliau telah curi dan sia siakan duit RM300 bilion sepanjang diktaship beliau--21 tahun.Toyo pula telah curi duit rakyat Selangor beratus juta.Bekas MB Selangor Muhd telah ditangkap dengan 2.4 juta ringgit di Australia,Najib yang curi berbilion ringgit dalam pembelian kapal sukoi dan submarine mengarah Sirul dan Azilah membunuh Altantuya--boleh baca di Malaysia Today,Perompak AP Rafidah,Perogol kanak kanak Rahim Thamby,jutawan Khairy yang tak kerja--mana dapat juta juta untuk beli saham,ketua perompak polis Musa, yang beri kontrak sewa helikopter yang bernilai RM20 bilion kepada anaknya,perompak kayu balak Taib Mahmud,ketua anjing MACC-Ahmad yang mempunyai anak phidophile--yang telah kena tangkap di australia--jadi pakai otak dan tanya sendiri siapa yang terlibat dalam aktiviti Haram--u orang tak malu kah menyokong pemimpin haram ini--otak awak dekat bontot ah--tak boleh fikir secara rasional.Kenapa Transparency International telah letak status Malaysia ke 47 banding dengan Singapore--no 4--sebab orang yang dipertanggungjawapkan untuk memerintah negara curi duit rakyat--just simple as that--no need to be a rocket scientist to figure out.
    Pasal DSAI tak payah cerita--tanya budak pun tahu ada conspiracy untuk bunuh karier politiknya. Sukma dan Munawar tidak pun buat laporan polis bahawa mereka telah di liwat--tetapi polis telah tangkap mereka dibawah ISA dan seksa mereka untuk menuduh DSAI liwat mereka. Azizan pula tidak diperiksa oleh doktor tetapi masih boleh dihukum oleh makhamah yang korup itu. Saiful pula telah diperiksa oleh doktor tetapi tidak ada kesan liwat--tetapi berani sumpah atas Al-Quran kerana duit. Ikut bos dia yang sumpah tak kenal Altantuya--tetapi baru baru ini telah tersebar di seanataro dunia berita Altantuya. Kalau beliau tidak terlibat kenapa ADCnya Musa Safri arah Azila dan Sirul jumpa Razak Baginda. Kalau makhamah impartial--kenapa tidak panggil Musa Safri untuk beri keterangan. Apa motif Azila dan Sirul bunuh Altantuya--kalau bukan wang. Dan siapa yang janji wang itu. Jadi apa nilainya bersumpah atas Al-Quran.Dalam kes Saiful--mereka kata ada bukti kukuh--tetapi tak berani bicara di hadapan Hakim Komathi--seorang hakim yang impartial--takut kalah. Tetapi konspirator mati mati mahu dengar kes tersebut di makhamah tinggi--supaya mereka boleh lantik seorang hakim yang korup seperti Augustine Paul. Kehakiman yang korup telah dibongkar dalam video Lingam. Jadi apa lagi hendak di kata. Pakai otak dan fikir secara rasional. Tunggu lepas PRU13--PR akan bina lebih banyak penjara untuk masukkan semua perompak,pembunuh,penyangak,perogol UMNO/BN kedalam penjara.

    Anti Umno

    ReplyDelete